Bestellingen
Via het beheerscherm "Bestellingen" kunt u de bestellingen zien die via uw website zijn gedaan. Hier kunt u ook bestellingen wijzigen. Wilt u via de achterkant een nieuwe bestelling aanmaken, dan doet u dat ook via het beheerscherm "Bestellingen".
Inhoud
Bestellingen
U kunt naar het beheerscherm "Bestellingen" navigeren door via de menukop Administratie te kiezen voor de optie Bestellingen.
Vervolgens verschijnt het beheerscherm "Bestellingen". Een voorbeeld van dit scherm is hieronder te zien. Wanneer u producten of diensten via uw website heeft verkocht, dan zal dit in het overzicht van bestellingen te zien zijn. In het voorbeeld hieronder is één keer het e-book "Het menselijke bewegingsapparaat" verkocht op 18-01-2020 om 11:01 uur.
Bestelling aanmaken
Doorgaans zal een bestelling via de voorkant van uw website binnenkomen. Maar het is ook mogelijk om aan de achterkant van uw website een nieuwe bestelling aan te maken. Dit doet u door te klikken op de optie nieuwe bestelling bovenaan uw scherm. Er zal dan een formulier verschijnen.
In de onderstaande afbeelding is dit formulier te zien.
Het formulier is simpel van opzet.
Met Product / Dienst selecteert u het bestelde product of de bestelde dienst. Vervolgens kunt u de contactgegevens van de klant invullen in de velden E-mailadres, naam / bedrijfsnaam, adres, postcode, woon-/vestigingsplaats, land en telefoonnummer. Met de optie betaald stelt u in of er voor de bestelling is betaald.
E-mail (opnieuw) verzenden
Wanneer u een nieuwe bestelling aanmaakt in het CMS systeem en de klant heeft betaald, dan zult u nog los de e-mail met de download link of een link naar meer informatie moeten versturen naar de koper. Dit kan door op het icoon E-mail opnieuw verzenden bij de betreffende bestelling te klikken. Dit icoon staat in de kolom Opties en ziet eruit als een envelop.
Ook wanneer een klant de oorspronkelijke e-mail met de download link niet meer heeft, kunt u op deze manier opnieuw de e-mail met de download link naar de klant versturen.
Wanneer u op het icoon geklikt heeft, zal het CMS systeem om een bevestiging vragen. Dit is in de afbeelding hieronder te zien.
Klikt u op Ja, dan wordt de e-mail verzonden.
Bestelling bewerken
Wilt u een bestelling aanpassen, dan gaat u eerst naar het beheerscherm "Bestellingen". Op dit scherm is een overzicht van de bestellingen te zien. Bij iedere bestelling staat in de kolom Opties een icoon van een potlood. Als u daar op het potlood klikt van de bestelling die u wilt wijzigen, dan verschijnt er een formulier waarmee de bestelling te wijzigen is.
Bestelling verwijderen
Wilt u een bestelling verwijderen, dan klikt u in het beheerscherm "Bestellingen" op het rode kruisje in de kolom Opties achter de betreffende bestelling. Het CMS systeem vraagt vervolgens of u de bestelling daadwerkelijk wilt verwijderen, zoals in de onderstaande afbeelding te zien is.
Klikt u op Ja, dan wordt de vacature verwijderd. De vacature verdwijnt uit het overzicht. Houd er rekening mee dat iets dat wordt verwijderd, niet meer terug te halen is. Van een verwijderde bestelling zal ook de download link niet meer werken. Alleen wanneer u regelmatig database back-ups maakt, kunt u een verwijderde bestelling eventueel terughalen.